Kiedy KONE Polska wprowadziła na rynek nowe windy klasy DX w 2020 roku, podniosła poprzeczkę pod względem tego, co te coraz bardziej zaawansowane urządzenia mogą realizować zarówno dziś, jak i jutro. Oparte na sztucznej inteligencji i zintegrowane z budynkiem, windy KONE DX zaprezentowały klientom nową erę transportu pionowego. Jako pierwsza firma dźwigowa KONE wprowadziła wbudowaną łączność internetową umożliwiającą usługi cyfrowe – takie jak umożliwienie robotom sprzątającym niezależne poruszanie się po budynkach i korzystanie z wind dzięki wbudowanej łączności w chmurze. Oferujemy również tę samą usługę dla ludzi - KONE Elevator Call pozwala wezwać windę za pomocą telefonu komórkowego lub systemu Amazon Alexa! Ponieważ windy klasy KONE DX zmieniają zasady transportu pionowego, pakiet konserwacyjny, który je obsługuje, musi być również nowatorski. Nowa usługa serwisowa, KONE Care Intelligent Service DX, zostaławprowadzona w Polsce, aby pomóc windom KONE DX zachować pełny potencjał.
Jak wyjaśnia Paweł Madler, Kierownik działu Service Sales and Offering na kraje Europy wschodniej i śródziemnomorskiej , "Inteligentny Serwis dźwigów KONE DX maksymalizuje czas pracy urządzenia przy jednoczesnym przedłużeniu jego żywotności. Jako pierwszy kraj w KONE na świecie wprowadzamy również usługę zdalną, która pozwala nam interweniować na wezwanie klienta zdalnie z naszego call center. W zależności od problemu z windą, często jesteśmy w stanie rozwiązać problem zdalnie poprzez debugowanie i ponowne uruchomienie - nawet uwalniając pasażera w ciągu kilku minut od skontaktowania się z obsługą klienta! "
"To absolutna zmiana zasad gry dla użytkowników końcowych, ponieważ nie muszą już czekać za każdym razem, gdy technik KONE pojedzie na miejsce w celu przeprowadzenia konserwacji lub naprawy. Chociaż oczywiście zawsze priorytetowo traktujemy wezwania serwisowe i wysyłamy najbliższego technika, to różne warunki pogodowe i jego aktualna lokalizacja mogą sprawić , że na jego przybycie i ponowne uruchomienie windy czasami trzeba trochę poczekać. Nowe możliwości techniczne pozwalają nam również uczynić naszą konserwację bardziej przyjazną dla środowiska".
Neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla usługa konserwacji – pierwsza w branży
Usługa KONE Care Intelligent Service DX polega na konserwacji zapobiegawczej opartej na sztucznej inteligencji, automatycznej aktualizacji oprogramowania, zdalnej pomocy konserwacyjnej umożliwiającej również zdalne uwalnianie pasażera oraz całodobowej pomocy technicznej. Co więcej, wszystkie windy KONE DX serwisowane za pomocą usługi KONE Care Intelligent Service DX są bezemisyjne, dzięki czemu KONE jest pierwszą firmą w branży, która oferuje prawdziwie zrównoważony serwis wind.
Neutralność węglową osiągamy poprzez połączenie już podjętych działań. Obejmują one usługi zapobiegawcze, które pomagają zmniejszyć liczbę nieplanowanych wizyt konserwacyjnych, a także optymalizację tras przejazdów naszych techników w celu zmniejszenia potrzeb związanych z prowadzeniem pojazdu. Zdalny serwis dodatkowo zmniejsza potrzebę wizyty technika na miejscu. KONE Polska wprowadza również pierwsze w pełni elektryczne samochody dla techników utrzymania ruchu w 2023 roku. Pozostała część emisji zostanie zrekompensowana – czyniąc ją lepszą dla planety.
"Kompensacja emisji dwutlenku węgla jest dostępna tylko w ramach usługi KONE Care Intelligent Service DX, aby zapewnić, że wszystkie możliwe działania w celu zmniejszenia emisji zostaną podjęte przed zastosowaniem kompensacji jako ostatniego kroku", mówi Madler. "Kompensacja jest następnie dokonywana poprzez inwestowanie w wstępnie zdefiniowane projekty na całym świecie, które zmniejszają emisję dwutlenku węgla poprzez sadzenie drzew i inwestowanie w energię wodną i słoneczną."
"Zrównoważony rozwój leży u podstaw wszystkiego, co robimy w KONE", kontynuuje Milla Saaristenperä, dyrektor ds. nowych rozwiązań budowlanych i strategii na Europę Wschodnią i region Morza Śródziemnego. "Wcześniej, w 2023 roku, zostaliśmy sklasyfikowani na 19. miejscu jako najbardziej zrównoważona firmy na świecie przez Corporate Knights. Oferujemy również kompensację emisji dwutlenku węgla jako opcję dla nowych wind, aby zrekompensować niewielką emisję dwutlenku węgla pozostałą z pozyskiwania surowców, produkcji i montażu komponentów windy, logistyki do klientów, placu budowy i procesu instalacji. I nie zapominajmy o obiegu zamkniętym – około 90% metali używanych w naszych windach można poddać recyklingowi, a ostatnio zaczęliśmy również zmieniać podejście do utylizacji części ze starych wind podczas ich modernizacji. Aktywnie współpracujemy również z naszymi dostawcami w celu zwiększenia udziału materiałów pochodzących z recyklingu w naszych komponentach, w tym częściach zamiennych."
Zdalny serwis i uwalnianie pasażerów – pierwsze na świecie w Polsce!
Usługa zdalnego uwalniania została opracowana i pilotowana we współpracy z KONE Polska i jest teraz dostępna dla naszych klientów w Polsce jako pierwszy kraj KONE na świecie.
Zdalna obsługa oznacza, że możemy łączyć się ze sterowaniem wind zdalnie poprzez bezpieczne połączenie w chmurze. Umożliwia to zespołowi serwisowemu KONE przeprowadzanie aktualizacji oprogramowania windy, które tradycyjnie wymagałyby fizycznej wizyty w budynku. Zazwyczaj te wizyty konserwacyjne odbywały się w ciągu dnia i skutkowały wyłączeniem windy na krótki czas. Teraz możemy zaplanować aktualizację oprogramowania w środku nocy, powodując najmniejsze zakłócenia dla użytkowników budynku. Jeśli winda nagle przestanie działać, nasz zespół może również ponownie zdalnie ją uruchomić i często samo to pomaga rozwiązać problem. Po ponownym uruchomieniu zespół może również zdalnie nakazać windzie poruszanie się między piętrami, uruchamianie różnych sekwencji testowych i upewnianie się, że ponowne uruchomienie rozwiązało problem.
Możliwość zdalnego serwisowania zmniejsza konieczność dojazdu techników na miejsce, co dodatkowo wspiera cel firmy KONE, jakim jest stanie się jedną z najbardziej zrównoważonych firm na świecie. Ale co ważniejsze, znacznie przyspiesza rozwiązanie problemu użytkownika końcowego - potrzebuje windy z powrotem i działa tak szybko, jak to możliwe!
Czasami ponowne uruchomienie może wystarczyć, aby uwolnić pasażera uwięzionego w zatrzymanej windzie. "Mamy już zdumiewające wyniki, ponieważ byliśmy w stanie uwolnić uwięzionych pasażerów nawet w ciągu 60 sekund od połączenia z obsługą klienta za pomocą telefonu alarmowego w kabinie windy", wyjaśnia Paweł Madler. "Oczywiście wysyłamy również technika, aby dokładnie sprawdził windę w przypadku uwięzienia pasażera, ale to wspaniałe uczucie móc to zrobić, wiedząc, że pasażerowie zostali już wcześniej uwolnieni".
Wszystko to odbywa się oczywiście w bardzo bezpieczny sposób. Firma KONE jdziała zgodnie z nowo ustanowioną normą ISO 8102-20 dotyczącą bezpieczeństwa cybernetycznego w windach i schodach ruchomych.
Kompleksowa usługa serwisowa ma na celu przedłużenie żywotności sprzętu
KONE Polska dostosowuje pakiety usług cyfrowych dla KONE Care Intelligent Service DX, aby klienci mogli wybrać najbardziej odpowiednie z nich w oparciu o swoje wymagania.
Paweł Madler podsumowuje: "Chcemy, aby nasi klienci korzystali z inteligentnych wind KONE DX długo i komfortowo. Najlepszym sposobem na ochronę inwestycji i utrzymanie wszystkiego w bezpiecznym i płynnym ruchu jest umożliwienie nam dbania o nią z taką samą starannością i uwagą, jaką poświęcaliśmy jej podczas budowy. Dzięki inteligentnej usłudze KONE dla DX jesteśmy z Tobą na każdym kroku, przez cały okres eksploatacji Twojego sprzętu. Spokój ducha zaczyna się tutaj."