Are you interested in KONE as a corporate business or a career opportunity?
Corporate siteKONE Corporation, press release, May 11, 2020
KONE, światowy lider w branży wind i schodów ruchomych, wprowadził szereg rozwiązań, dzięki którym budynki i miasta stają się bezpieczniejsze, bardziej komfortowe oraz zdrowsze zarówno do życia, jak i do pracy. Stworzone rozwiązania opierają się na doświadczeniu i wiedzy KONE w dziedzinie przepływu ludzi, co jest niezmiernie istotne w obliczu wyzwań związanych z adaptacją do nowego sposobu życia w kontekście pokonanej już pandemii.
Nowe podejście do zdrowia, komfortu i bezpieczeństwa
Przemieszczanie się w przestrzeniach wspólnych jeszcze do niedawna stanowiło duże wyzwanie, a przy tym budziło lęk i troskę o zdrowie swoje i innych. Dlatego też powstała usługa KONE People Flow Planning and Consulting – została zaprojektowana tak, aby wspierać planowanie bezpiecznego przepływu użytkowników w obiektach. Dzięki wykorzystaniu danych, narzędzi do symulacji oraz wiedzy architektów i naukowców, jak również zasobów KONE zredukowano ryzyko zatłoczenia oraz umożliwiono bezpieczne przemieszczanie się na terenach obiektów. Kolejne rozwiązania poprawiły zaś jakość powietrza w windach oraz pozwoliły skutecznie dezynfekować różne powierzchnie m.in. poręcze na schodach ruchomych, jak również ograniczać konieczność ich dotykania. Jak widać, sposób, w jaki korzystamy z budynków mieszkalnych i obiektów publicznych, takich jak stacje metra, centra handlowe czy biura, znacznie się zmienił.
„Pandemia COVID-19 przedefiniowała sposób, w jaki ludzie poruszają się i komunikują się z sobą w miastach i budynkach. Wszystkie budynki stanęły przed wieloma wyzwaniami związanymi z przepływem ludzi, od przekroczenia progu aż do dotarcia do punktu docelowego. Jako pionier w dziedzinie przepływu ludzi chcemy pomóc naszym klientom w holistycznym podejściu do zdrowia, dobrostanu i bezpieczeństwa, gdy ograniczenia dotyczące ruchu ludzi i działalności gospodarczej zaczynają się luzować w różnych krajach” – mówił jeszcze podczas pandemii Hugues Delval, wicedyrektor wykonawcy w firmie KONE.
„Odgrywamy kluczową rolę w utrzymaniu funkcjonowania społeczeństwa w tych niezwykłych czasach. Winda, schody ruchome i związane z nimi usługi konserwacyjne umożliwiają ludziom w ich codziennych czynnościach i obowiązkach. Rozwiązania takie jak KONE 24/7 Connected Services pozwalają zachować ciągłość procesów, zwłaszcza w obecnych warunkach, dzięki czemu operacje klientów mogą szybko zostać wznowione, sprzęt zarządzany jest w czasie rzeczywistym, a obiekty bezpieczne dla użytkowników” - dodał Delval.
Które z produktów KONE doceniono podczas pandemii?
KONE 24/7 Connected Services wprowadziło większe bezpieczeństwo i transparentność w segment konserwacji wind i schodów ruchomych, szczególnie w czasie, gdy korzystanie z nich było kluczowe dla zachowania dystansu społecznego. Usługa pozwala na przewidzenie usterek, zanim faktycznie dadzą o sobie znać – stan sprzętu może być monitorowany przez całą dobę.
Ponadto KONE przedstawiło nowe rozwiązania z zakresu zdrowia:
KONE Elevator AirPurifier – poprawia jakość powietrza w kabinie windy poprzez redukcję większości potencjalnych zanieczyszczeń, takich jak bakterie, wirusy, kurz i nieprzyjemne zapachy. Wykorzystuje technologię Photocatalytic Oxidation (PCO) opracowaną przez NASA do redukcji substancji szkodliwych w kabinach statków kosmicznych.
KONE Handrail Sanitizer – używa promieniowania ultrafioletowego do stopniowej dezynfekcji poręczy na ruchomych schodach. Proces ten jest bezpieczny i odbywa się wewnątrz schodów ruchomych, nie stwarza więc żadnego ryzyka dla pasażerów. Ekspozycja na promieniowanie ultrafioletowe pomaga usunąć i hamować rozmnażanie mikroorganizmów, takich jak bakterie.
KONE Elevator Call – umożliwia osobom wywołanie windy z dowolnego miejsca w pobliżu za pomocą aplikacji na swoim smartfonie. Działa wraz z aplikacją KONE Flow oraz wybranymi aplikacjami do komunikacji na różnych systemach operacyjnych mobilnych. Całkowicie eliminuje konieczność dotykania przycisków i ekranów windy.
Rozwiązania w zakresie zdrowia i dobrego samopoczucia zostaną teraz wprowadzone na całym świecie. Lokalne wprowadzenie w różnych krajach będzie zależeć od dostępności funkcji, rozwiązań i usług w każdym obszarze. Nowe rozwiązania będą na bieżąco wprowadzane w różnych obszarach.
Więcej informacji na temat tych rozwiązań można znaleźć na naszej stronie. Powiązane zdjęcia i filmy są dostępne pod adresem KONE's Material Bank.
W celu uzyskania dalszych informacji prosimy o kontakt:
Hanna Rutanen, director, External Communications, KONE Corporation, +358 41 5071361, media@kone.com
O KONE
KONE jest światowym liderem w swojej branży. Produkuje, konserwuje i modernizuje windy, chodniki i schody ruchome oraz drzwi automatyczne. Rozwiązania KONE zwiększają wartość budynków w całym cyklu ich życia. Poprzez bardziej efektywny People Flow® zapewniamy niezawodną, bezpieczną i wygodną komunikację w coraz wyższych i bardziej inteligentnych budynkach. Wspólnie z naszymi Partnerami i Klientami zmieniamy miasta w przestrzeń lepszego życia. Zatrudniamy ponad 60 000 specjalistów na całym świecie. W 2021 roku osiągnęliśmy poziom 10,5 miliarda euro sprzedaży netto. KONE jest firmą notowaną od 1967 roku na giełdzie NASDAQ OMX w Helsinkach.
Po więcej zapraszamy:
https://www.kone.com/en/news-and-insights/releases/
29 listopada 2019 r: KONE DX Class elevators take the industry into a new era - the world's first elevator series with built-in digital connectivity as standard
1 marca 2018 r: KONE introduces new digital platform and renews its products and services portfolio to better meet the opportunities of a connected world
25 września 2017 r: KONE introduces new people flow solution, KONE Residential Flow, for intelligent and connected residential developments
8 lutego 2017 r: KONE revolutionizes elevator maintenance with new customizable KONE Care(TM) service offering and 24/7 Connected Services